Aanbod / Groningen
Aanbod / Groningen
In het kantoorgebouw gelegen aan de Paterswoldseweg wordt kantoorruimte te huur aangeboden. Het gebouw heeft een totaal verhuurbaar vloeroppervlakte van circa 2.991 m² VVO en is verdeeld over 5 bouwlagen. Voor de verhuur is momenteel op de begane grond, aan de voorzijde, een kantoorunit beschikbaar ter grootte van in totaal circa 187 m² VVO.
Object
Paterswoldseweg 810 (9728 BM) te Groningen
Soort
Kantoorruimte met parkeerplaatsen
Locatie
Het kantoorgebouw is gelegen aan de zuidkant van de stad Groningen, in de wijk Corpus den Hoorn. Corpus den Hoorn is de meest westelijke wijk van het zuidelijk deel van de stad Groningen. Naast wonen wordt deze wijk gedomineerd door zelfstandige kantoorgebouwen. Het Martini Ziekenhuis is de grootste ruimtegebruiker in het gebied. Daarnaast zijn andere
grotere gebruikers als, Het Openbaar Ministerie, ICON Geneesmiddelenonderzoek, ING en Lentis in het gebied gevestigd.
Bereikbaarheid
Het kantoorgebied Corpus den Hoorn-Zuid is direct ontsloten vanaf de rijkswegen, het is namelijk gelegen in “de oksel” van de A7 en de A28. De bereikbaarheid per openbaar vervoer (bus) is gunstig vanwege de ligging in de directe nabijheid van het Martini Ziekenhuis, frequentie per kwartier.
Oppervlakte
Begane grond : circa 187 m2 vvo inclusief toedeling in de algemene ruimte
Parkeren
Bij het gehuurde worden 6 parkeerplaatsen op eigen parkeerterrein voor de verhuur aangeboden.
Opleveringsniveau
Het object wordt in de huidige staat opgeleverd, voorzien van de navolgende voorzieningen:
• Systeemplafond met verlichting
• Scheidingswanden
• Vloerbedekking
• Toiletten
• Gezamenlijke entree
• Pantry (gedeeld met kantoorgebruiker van dezelfde kantoorvleugel)
• Patchruimte
• Lift
• Slagboominstallatie v.v. intercom
• Verwarming middels cv ketel en radiatoren
• Kabelgoten v.v. elektra- en databekabeling
• Luchtbehandeling met topkoeling
• Te openen ramen
Huurvoorwaarden
Huurovereenkomst conform model ROZ
Huurperiode: in overleg
Verlenging: in overleg
Opzegtermijn: in overleg
Huurbetaling: per maand/kwartaal bij vooruitbetaling
Huurprijs indexering: jaarlijks, voor het eerst één jaar na huuringangsdatum op basis van het CPI alle huishoudens (2015=100)
Zekerheidsstelling: waarborgsom ter grootte van drie maanden huur, vermeerderd met de btw
Energielabel
Het object is op 28 februari 2017 voorzien van een energielabel voor gebouwen. Voor dit gebouw is een energielabel C afgegeven met een energie-index 1,21.
Aanvaarding
In overleg
Huurprijs
• Kantoorruimte: € 135,00 per m² per jaar, te vermeerderen met btw
• Parkeerplaatsen: € 450,00 per parkeerplaats per jaar, te vermeerderen met btw
Voorschot servicekosten
€ 35,00 per m² per jaar, te vermeerderen met btw.
Leveringen en diensten
Het voorschot servicekosten bedraagt EUR 35,- per m² vvo kantoorruimte per jaar, te vermeerderen met BTW. Als door of vanwege Verhuurder te verzorgen bijkomende leveringen en diensten komen partijen overeen:
• Elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van het gehuurde, de installaties van het gebouw alsmede van de algemene ruimten;
• Gasverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de algemene ruimten alsmede de gehuurde ruimte;
• Waterverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de algemene ruimten alsmede de gehuurde ruimte;
• Onderhoud en periodieke controles van verwarmings-en koelinstallaties en luchtbehandelingsinstallaties;
• Onderhoud en periodieke controles van de hydrofoorinstallatie;
• Onderhoud en periodieke controle en keuring van de brandmeldinstallatie en eventueel ontruimingsinstallatie en branddeuren;
• Onderhoud en controle noodverlichtingsinstallatie inclusief vervangen accu’s en armaturen;
• Onderhoud en periodieke controle van de automatische deuren en/of tourniquet;
• Onderhoud en periodieke controle van de slagboominstallatie;
• Onderhoud en periodieke controle van de intercominstallatie;
• Onderhoud en periodieke controle en keuringen van de liftinstallatie;
• Elektrotechnische veiligheidskeuring (NEN 3140) 4 jaarlijks;
• Schoonhouden van de gemeenschappelijke ruimten en glasbewassing buitenzijde;
• Sanitaire voorzieningen, handdoekautomaten, zeep e.d. uitsluitend voor de toiletgroepen in algemene ruimten;
• Onderhouden en schoonhouden van gemeenschappelijk buitenterrein en/of parkeergarage;
• Onderhoud en eventuele vervanging van groenvoorziening zowel binnen als buiten;
• Verzorgen van gladheidsbestrijding;
• Verzorgen van vuilafvoer en bijbehorende containerhuur;
• Klein onderhoud (zoals bijvoorbeeld: herstel hang en sluitwerk, herstel sanitair, binnen schilderwerk, herstel plafond, verlichting inclusief armaturen en vloerafwerking in algemene ruimte);
• Inspectie en klein onderhoud alsmede het preventief schoonhouden van het dak, goten en andere afvoeren en eventueel schoorstenen en/of luifels;
• Inspectie en jaarlijkse keuring dakveiligheidsvoorzieningen;
• Abonnement alarmcentrale en de benodigde opvolging;
• Telefoon- en/of internetkosten voor gebouwgebonden installaties;
• Onderhoud en herstel van brandslanghaspels;
• Periodieke gevelreiniging (1 keer in de 3 jaar);
• Ongediertebestrijding;
• Onderhoud en verbruikskosten buiten/terreinverlichting;
• Reinigen straatkolken en algemene riolering;
• Onderhoud bewegwijzering;
• Periodieke controle van legionella en/of uitvoering van legionellabeheersplan.
Verhuurder heeft het recht bovenstaande samenstelling van service en diensten te wijzigen. Verhuurder zal huurder daarover informeren. De servicekosten dienen op voorschot te worden voldaan. Deze servicekosten zullen worden verrekend op basis van jaarlijkse nacalculatie.
Overdracht
Bouw
Oppervlakten
Omgeving
Vastgoedexpert Rogier de Vries