Westerhaven 13-2,
Groningen

Kantoorruimte in het stadshart van Groningen

Een kantoor vol lichte, open ruimtes op een mooie zichtlocatie? Je vindt het in de Westertoren. Op een steenworp afstand van het Hoofdstation ...... Lees verder »

€ 127,00 per vierkante meter per jaar
Excl. € 27,50 servicekosten per vierkante meter per jaar

Westerhaven 13-2
GRONINGEN

Object
Kantoorruimte

Locatie
Groningen

Omschrijving

Kantoorruimte in het stadshart van Groningen

Een kantoor vol lichte, open ruimtes op een mooie zichtlocatie? Je vindt het in de Westertoren. Op een steenworp afstand van het Hoofdstation en het stadshart van Groningen, maar ook vlak bij uitvalswegen. Bovendien zijn er voldoende parkeerplaatsen achter het kantoorpand. De Westertoren is van alle gemakken voorzien.

Op de tweede verdieping is een kantoorruimte van circa 400 m² te huur, inclusief aandeel algemene ruimte. De kantoorruimte wordt zowel in het geheel of in units vanaf ca. 200 m² te huur aangeboden. Door de grote ramen heb je veel lichtinval en krijgt het kantoor een open sfeer. Hier kun je productief werken en makkelijk overleggen met je collega’s. Er blijft genoeg ruimte over om klanten te ontvangen en te vergaderen: er zijn op dit moment negen spreekruimtes aanwezig. Wil je meer afgesloten kantoorruimtes? Je kunt gemakkelijk het aantal overlegkamers uitbreiden naar meerdere ruimtes. Je bepaalt zelf de indeling.

De hele verdieping heb je voor jezelf, inclusief voldoende sanitair en een complete pantry. Het kantoor is energiezuinig en vanaf 2020 voorzien van energielabel A. In de gemeenschappelijke gang zijn een toiletgroep en twee liften aanwezig.

Vanaf je werk zit je binnen een mum van tijd te lunchen of te borrelen in de stad. Winkelcentrum Westerhaven ligt praktisch voor de deur. Ondertussen blijven uitvalswegen uitstekend bereikbaar. Je rijdt binnen enkele minuten op de A28 richting Assen of de A7 richting Drachten. Direct achter de kantoortoren zijn zes parkeerplaatsen te huur. Meer parkeerruimte nodig? Pal tegenover de Westertoren ligt een openbare parkeergarage met 800 parkeerplaatsen. Ook hier kun je een parkeerplaats huren. Reis je met het openbaar vervoer? Vanaf het Hoofdstation fiets je in vijf minuten naar kantoor.

Ook werken in een lichte kantoorruimte en op een ideale zichtlocatie? Neem dan snel contact op en kom langs voor een bezichtiging.  

Object
Westerhaven 13 “Westertoren” te (9718 AW) Groningen

Soort
Kantoorruimte op de tweede verdieping
Locatie
Gelegen op prominente zichtlocatie aan de rand van de binnenstad. Het gebouw ligt nabij de oprit van de A7 en A28 en op loopafstand van het Centraal Station. Andere huurders in het kantoorgebouw zijn: Continu, Eezeebee, ByYourSite en Odyssey.

Tegenover het gebouw bevindt zich het moderne Westerhaven Shopping Centre, waarin onder andere Mediamarkt, HEMA, Kaldi en tal van overige winkels en horeca gevestigd zijn met daaronder een parkeergarage met ruimte voor circa 800 auto’s.

Oppervlakte
De totaal verhuurbare vloeroppervlakte van het gebouw bedraagt 2.775 m². Voor de verhuur is momenteel de tweede verdieping beschikbaar ter grootte van circa 400 m² v.v.o. kantoorruimte. De kantoorruimte wordt in het geheel of in units van elk ca. 200 m² te huur aangeboden.

Parkeren
5 parkeerplaatsen zijn toegewezen tot de tweede verdieping.

In de pal tegenover gelegen openbare parkeergarage, met circa 800 parkeerplaatsen, tegenover het gebouw, in beheer bij Q-park, zijn eveneens parkeerplaatsen en abonnementen te huur.

Voorzieningen
Het object zal worden opgeleverd inclusief:
• moderne pantry per etage;
• moderne toiletgroep per etage;
• systeemplafonds voorzien van ledverlichting;
• scheidingswanden;
• luchtbehandeling voorzien van topkoeling;
• CV installatie met radiatoren v.v. thermostaatknoppen;
• automatische zonwering;
• airco (daar waar aanwezig);
• kabelgoten ten behoeve van elektra, data en telefoon, voorzien van elektra en WCD’s;
• vloerbedekking;
• intercominstallatie;
• 2 personenliften.

Aanvaarding
Beschikbaar per 1 juni 2020

Energielabel
De Westertoren zet in 2020 een flinke stap richting een duurzame toekomst. In de loop van het jaar (vóór 1 mei 2020) krijgt het kantoorgebouw een upgrade naar energielabel A. De ramen krijgen nieuwe, hoogwaardige beglazing en ook andere onderdelen van het pand krijgen extra isolatie. De cv-pompen worden vervangen en op het dak komen zonnepanelen voor de opwekking van energie.

Van deze werkzaamheden zal je als gebruiker van het gebouw weinig overlast ondervinden. Het pand komt niet in de steigers te staan bijvoorbeeld. Zo kun je rustig doorwerken en profiteer je straks van meer comfort en een lagere energierekening.

Internetvoorzieningen
Verhuurder is bezig met de aanleg van extra 'Ziggo-lijnen' naar het pand. Dit biedt toekomstige en huidige gebruikers mogelijkheden voor snel en relatief goedkoop zakelijk internet. Neem voor meer informatie contact op met ons kantoor.

Huurprijs
Kantoorruimte: € 127,50 per m² per jaar te vermeerderen met servicekosten en B.T.W.

Parkeerplaats: € 900,- per parkeerplaats per jaar te vermeerderen met B.T.W.

Bij een niet B.T.W.-plichtige huurder zal een B.T.W. compensatie van 3% gehanteerd worden.

Servicekosten
Het voorschotbedrag servicekosten bedraagt € 27,50 per m² v.v.o. per jaar te vermeerderen met B.T.W. De servicekosten worden op voorschotbasis voldaan. Verrekening vindt jaarlijks plaats op basis van inschatting werkelijke kosten.

Huurvoorwaarden
In overleg

Leveringen en diensten
Als door of vanwege verhuurder te verzorgen bijkomende leveringen en diensten worden o.a. geleverd voor zover van toepassing:
• gasverbruik, inclusief vastrecht;
• elektriciteitsverbruik, inclusief vastrecht;
• waterverbruik, inclusief vastrecht;
• serviceabonnement van centrale verwarmingsinstallatie;
• serviceabonnement en onderhoud van liften;
• schoonmaak van de buitenbeglazing (2 x per jaar);
• onderhoud van de gemeenschappelijke, toegangspaden en parkeerterreinen;
• het onderhoud, inclusief de vervanging van lampen en buizen, evenals het stroomverbruik van de verlichting der gemeenschappelijke ruimten van het gebouw, waarvan het gehuurde deel uitmaakt. Tot de gemeenschappelijke ruimten worden meer gerekend de entree tot het gebouw, de hallen, de gangen, de trappenhuizen, de liften, de fietsenstalling, het parkeerterrein en de voor het gebouw benodigde installaties;
• verzekering alle glasruiten in de gemeenschappelijke ruimten;
• beheerskosten;
• verzorging van afvoer van huisvuil, containerhuur e.d.;
• onderhoud/schoonmaak buitenzonweringen;
• alle overige onderhoudscontracten;
• 5 % administratiekosten over de hierboven genoemde leveringen en diensten.

Verhuurder behoudt zich het recht voor, genoemde leveringen en diensten en speciale voorzieningen uit te breiden of in te krimpen en het door huurder te betalen aandeel in de kosten dienovereenkomstig te wijzigen.

Alle gegevens zijn door ons met zorg samengesteld, echter ten aanzien van de juistheid ervan kunnen wij geen aansprakelijkheid aanvaarden.

Over dit object

Overdracht
StatusVerhuurd
Prijs€ 127,00 per vierkante meter per jaar
Excl. € 27,50 servicekosten per vierkante meter per jaar
Aanvaardingin overleg
Bouw
Hoofdfunctiekantoorruimte
Bouwvorm
Bouwvormbestaande bouw
Oppervlakten
Kantooroppervlakte400 m²

Functie informatie

Kantoorruimte
Oppervlakte400
In Units Vanaf200
Indicatie TurnkeyJa
Verdiepingen1
Flex PlekJa
Meetcertificaat AanwezigJa

Foto's

Interesse in deze kantoorruimte?

Neem dan contact met ons op

Bel ons op 050 311 30 31 voor direct contact. Of laat uw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact op.