Schweitzerlaan 4, GRONINGEN

Schweitzerlaan 4,
GRONINGEN

Op het goed bereikbare kantorenpark Corpus den Hoorn wordt op steenworp afstand van het Martini Ziekenhuis kantoorruimte te huur aangeboden. In totaal is er circa 953 m² kantoorruimte voor de verhu...... Lees verder »

€ 135,00 Per vierkante meters per jaar
Excl. € 30,00 servicekosten

Schweitzerlaan 4
GRONINGEN

Object
Kantoorruimte

Locatie
GRONINGEN

Omschrijving

Op het goed bereikbare kantorenpark Corpus den Hoorn wordt op steenworp afstand van het Martini Ziekenhuis kantoorruimte te huur aangeboden. In totaal is er circa 953 m² kantoorruimte voor de verhuur beschikbaar. Het gebouw is van binnen en buiten ontwikkeld tot een modern en efficiënt kantoorgebouw. Zo is er bijvoorbeeld een nieuwe voorgevel met hoofdentree gerealiseerd met 3.30 meter hoge glazen panelen afgewisseld met Oregon pine wood panelen welke het gebouw een extraverte en duurzame uitstraling geven. Op eigen terrein zijn 26 parkeerplaatsen gerealiseerd welke met slagboom bereikbaar zijn. Omliggende panden betreffen met name hoogbouw met relatief weinig groenvoorzieningen. De Schweitzerlaan 4 betreft echter een laagbouw pand op een ruime kavel. Hierdoor is meer aandacht voor het omliggende groen, waaronder eigen terras met groenvoorzieningen en parkeren op eigen terrein. Het statement “werken in het groen” is daardoor zeker van toepassing op deze locatie.

Object
Schweitzerlaan 4 (9728 NP) te Groningen

Soort
Kantoorruimte

Locatie
Het kantoorgebouw is gelegen aan de zuidkant van Groningen op het kantorenpark Corpus den Hoon dat is gelegen in de buurt van het Martini Ziekenhuis. In de omgeving zijn onder andere gevestigd: Horus View and Explore, Sogeti Nederland, Noord Negentig accountants en belastingadviseurs, Politie Noord Nederland, PRA Health Sciences, Johnson & Johnson en Stichting ELEOS.

Bereikbaarheid
Het object is goed bereikbaar door ligging nabij de op- en afritten van en naar de A28 en de A7. Het gebied Corpus den Hoorn wordt dankzij de herinrichting van de zuidelijke ringweg nog beter bereikbaar dan het nu al is. Wanneer bereikbaarheid een belangrijk aspect is, is Corpus den Hoorn één van dé locaties om gevestigd te zijn.

Opleveringsniveau
Het object is door verhuurder intern gerevitaliseerd en aan de voorzijde uitgebreid met een nieuwe hoofdentree en extra kantoorruimte en is onder andere voorzien van de navolgende voorzieningen:

Kantoor:
• Systeemplafond voorzien van verlichtingsarmaturen (TL 5 of ledverlichting);
• Vloerbedekking in de kantoren & betonlook PVC-tegels in de algemene ruimten (entree/hal/sanitair/keuken);
• Toiletgroepen (3 x 2 toiletten met voorportaal);
• MIVA toilet;
• Koffiecorner;
• Hardhouten kozijnen voorzien van dubbele beglazing met draai- en kiepfunctie;
• Airco-installatie (in meerdere vertrekken aanwezig);
• Alarminstallatie en brandmeldinstallatie;
• Centrale verwarming middels radiatoren;
• Noodverlichting;
• Zonneschermen handbediend + luxaflex zonwering per raamkozijn;
• Gemeenschappelijke vergaderruimte, kantine v.v. inbouwkeuken;
• Brandpreventiemiddelen;
• Elektra- en databekabelingaansluitingen (CAT-5/6);
• Glasvezelaansluiting (door huurder aangebracht).

Buitenterrein:
• Klinkerbestrating;
• Ingerichte tuin met terras van ruim 60 m²;
• Fietsenberging;
• Carport (t.b.v. 2 auto’s);
• Slagboom (met bediening);
• Groenvoorzieningen rondom het pand.

Oppervlakte
Het totale oppervlakte van het gebouw bedraagt circa 953 m² v.v.o. (inclusief aandeel in algemene ruimte). Eventuele andere metrages en/of indelingen zijn bespreekbaar.

Het kantoorpand is in 2017 volledig gestript en opnieuw ingericht met een nieuw systeemplafond met TL5 of ledverlichting en met nieuwe vloerbedekking (tapijt en/of PVC). Tegelijkertijd is de kantoorruimte uitgebreid met circa 110 m², waardoor een nieuwe uitnodigende entree en een nieuwe rechthoekige kantoorruimte is ontstaan. De nieuwe voorgevel bestaat uit houten Oregon Pine pui-delen met draai-/kiepramen en een dubbele entreedeur.

In 2018 zijn de deuren van de kantoorruimten vervangen voor hard glazen deuren en is een nieuwe receptiebalie met schuifraam aangebracht en is de keuken vernieuwd en een koffiecorner aangebracht. De sanitaire ruimtes (6 toiletten en 1 MIVA toilet) in het pand zijn volledig vernieuwd. Door deze uitbreiding heeft het pand een veel uitnodigendere uitstraling met nieuwe entree gekregen dan voorheen het geval was.

Aanvaarding
In overleg

Parkeren
Op eigen terrein zijn 26 parkeerplaatsen gerealiseerd voor de verhuur.

Huurvoorwaarden
Huurovereenkomst conform ROZ model 2015
Huurperiode: 5 jaar (of nader te bepalen)
Opzegtermijn: 12 maanden (of nader te bepalen)
Huurbetaling: per maand/kwartaal bij vooruitbetaling
Huurprijs indexering: jaarlijks, voor het eerst één jaar na huuringangsdatum op basis van het CPI alle huishoudens (2015=100)
Zekerheidsstelling: bankgarantie/waarborgsom ter grootte van drie maanden huur, vermeerderd met de btw

Huurprijs
€ 135,- per m² per jaar te vermeerderen met servicekosten en btw

Huurprijs parkeerplaats
€ 500,- per parkeerplaats per jaar te vermeerderen met btw

Voorschot servicekosten
€ 30,00 per m² per jaar te vermeerderen met btw

Leveringen en diensten:
Door of vanwege verhuurder wordt de levering van de volgende zaken en diensten verzorgd:
• gasverbruik (voor zowel algemene ruimten als voor eigen gebruik) inclusief vastrecht;
• elektraverbruik (voor zowel algemene ruimten als voor eigen gebruik) inclusief vastrecht;
• waterverbruik (voor zowel de algemene ruimten als voor eigen gebruik) inclusief vastrecht;
• onderhoudskosten en kosten periodieke controle van de gebouw gebonden technische installaties, waaronder: verwarmingsinstallatie (2 x HR Remeha CV ketels + 3 x pompen + regeltechniek); elektrische installatie; airconditioningsunits; ventilatiekanalen; alarminstallatie; brandmeld- installatie (met ontruimingsfunctie); waterpompinstallatie; slagboominstallatie; intercominstallatie;
• kosten van alarminstallatie (inclusief doorschakelen en opvolging);
• kosten van brandmeldinstallatie (inclusief doorschakelen en opvolging);
• onderhoud brandblussers; rookmelders; nooduitjes etc.
• verzekeringen, belastingen en waterschapslasten;
• verzorging en afvoer afval (o.a. container huur, zuiveringsheffing en reinigingsrechten);
• tuinonderhoud groenvoorziening en buitenterrein;
• onderhoudskosten terrein en terrein verlichting;
• naamaanduiding gebouw en huurders;
• verlichting algemene ruimten incl. onderhoud en vervanging verlichtingsarmaturen;
• schoonmaakkosten sanitaire en algemene ruimten (incl. ontstopping riolering);
• glasbewassing en gevelreiniging;
• kosten beheer, waaronder tevens wordt verstaan de voor rekening van huurder komende onderhoudskosten die door verhuurder worden verzorgd;
• administratiekosten ad. 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten.

Jaarlijks worden de bovenstaande posten verrekend op basis van het werkelijk verbruik en de bij huurder in rekening gebrachte voorschotten. De
kosten zullen worden verrekend aan de hand van de verhouding van het aantal gehuurde m² vloeroppervlakte ten opzichte van de totale
vloeroppervlakte van het pand, tenzij het verbruik door (individuele) meting wordt geregistreerd.

Over dit object

Overdracht
StatusBeschikbaar
Prijs€ 135,00 Per vierkante meters per jaar
Excl. € 30,00 servicekosten

Foto's

Interesse in deze kantoorruimte?

Neem dan contact met ons op

Bel ons op 050 311 30 31 voor direct contact. Of laat uw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact op.

*
*
*

Lees onze voorwaarden: Algemene Voorwaarden & Tarieven , Cookies en Privacyverklaring