Op het goed bereikbare kantorenpark Corpus den Hoorn wordt op steenworp afstand van het Martini Ziekenhuis kantoorruimte te huur aangeboden. In totaal is er circa 953 m² kantoorruimte voor de verhuur beschikbaar en in units vanaf circa 308 m². Het gebouw is van binnen en buiten ontwikkeld tot een modern en efficiënt kantoorgebouw. Zo is er bijvoorbeeld een nieuwe voorgevel met hoofdentree gerealiseerd met 3.30 meter hoge glazen panelen afgewisseld met Oregon pine wood panelen welke het gebouw een extraverte en duurzame uitstraling geven. Op eigen terrein zijn 26 parkeerplaatsen gerealiseerd die met een slagboom bereikbaar zijn. Het statement “werken in het groen” is zeker van toepassing op deze locatie . Er is aandacht voor groen en een eigen terras met groenvoorzieningen.
Object
Schweitzerlaan 4 (9728 NP) te Groningen
Soort
Kantoorruimte met ruime parkeergelegenheid
Locatie
Het kantoorgebouw is gelegen aan de zuidkant van Groningen op het kantorenpark Corpus den Hoorn dat is gelegen in de buurt van het Martini Ziekenhuis. In de omgeving zijn onder andere gevestigd: Horus View and Explore, Sogeti Nederland, Noord Negentig accountants en belastingadviseurs, Politie Noord Nederland, ICON, Johnson & Johnson en Stichting ELEOS.
Parkeren
Op eigen terrein zijn 26 parkeerplaatsen aanwezig voor de verhuur. Het parkeerterrein is met slagboom bereikbaar.
Bereikbaarheid
Het object is goed bereikbaar door ligging nabij de op- en afritten van en naar de A28 en de A7. Het gebied Corpus den Hoorn wordt dankzij de herinrichting van de zuidelijke ringweg nog beter bereikbaar dan het nu al is. Wanneer bereikbaarheid een belangrijk aspect is, is Corpus den Hoorn één van dé locaties om gevestigd te zijn.
Opleveringsniveau
Het object is door verhuurder intern gerevitaliseerd, aan de voorzijde uitgebreid met een nieuwe hoofdentree en extra kantoorruimte en is onder andere voorzien van de navolgende voorzieningen:
Kantoor:
- Systeemplafond voorzien van verlichtingsarmaturen (TL 5 of ledverlichting)
- Vloerbedekking in de kantoren & betonlook PVC-tegels in de algemene ruimten (entree/hal/sanitair/keuken)
- Toiletgroepen (3 x 2 toiletten met voorportaal)
- MIVA toilet
- Koffiecorner
- Hardhouten kozijnen voorzien van dubbele beglazing met draai- en kiepfunctie
- Airco-installatie (in meerdere vertrekken aanwezig)
- Alarminstallatie en brandmeldinstallatie
- Centrale verwarming middels radiatoren
- Noodverlichting
- Zonneschermen handbediend + luxaflex zonwering per raamkozijn
- Gemeenschappelijke vergaderruimte, kantine v.v. inbouwkeuken
- Brandpreventiemiddelen
- Elektra- en databekabelingaansluitingen (CAT-5/6)
- Glasvezelaansluiting (door huurder aangebracht)
Opleveringsniveau (vervolg)
Buitenterrein
Klinkerbestrating
Ingerichte tuin met terras van ruim 60 m²
Fietsenberging
Carport (t.b.v. 2 auto’s)
Slagboom (met bediening)
Groenvoorzieningen rondom het pand
Het kantoorpand is in 2017 gestript en opnieuw ingericht met een nieuw systeemplafond met TL5 of ledverlichting en met nieuwe vloerbedekking (tapijt en/of PVC). Tegelijkertijd is de kantoorruimte uitgebreid met circa 110 m², waardoor een nieuwe uitnodigende entree en een nieuwe rechthoekige kantoorruimte is ontstaan. De nieuwe voorgevel bestaat uit houten Oregon Pine pui-delen met draai-/kiepramen en een dubbele entreedeur.
In 2018 zijn de deuren van de kantoorruimten vervangen voor hard glazen deuren en is een nieuwe receptiebalie met schuifraam aangebracht en is de keuken vernieuwd en een koffiecorner aangebracht. De sanitaire ruimtes (6 toiletten en 1 MIVA toilet) in het pand zijn volledig vernieuwd. Door deze uitbreiding heeft het pand een meer uitnodigende uitstraling met nieuwe entree gekregen dan voorheen het geval was.
Oppervlakte vvo
Het totale oppervlakte van het gebouw bedraagt circa 953 m² v.v.o. (inclusief aandeel in algemene ruimte). Het object wordt volledig te huur aangeboden waarbij tevens het mogelijk is om slechts een gedeelte te huren. De verdeling van de 2 apart verhuurbare kantoorruimtes is als volgt:
Kantoor 1 t/m 8: ca. 308 m²
Kantoor 9 t/m 13: ca. 645 m²
Totaal: ca. 953 m²
Huurvoorwaarden
Huurovereenkomst: ROZ model 2015
Huurperiode: 5 jaar (of nader te bepalen)
Opzegtermijn: 12 maanden (of nader te bepalen)
Huurbetaling: per maand/kwartaal bij vooruitbetaling
Huurprijsindexering: jaarlijks, voor het eerst 1 jaar na huuringangsdatum (op basis van het CPI alle huishoudens (2015=100)
Zekerheidsstelling: bankgarantie/waarborgsom van 3 maanden huur, servicekosten en btw
Huurprijs
€ 135,00 per m² per jaar, te vermeerderen met btw
Huurprijs parkeerplaatsen
€ 500,00 per parkeerplaats per jaar, te vermeerderen met btw
Voorschot servicekosten
€ 30,00 per m² per jaar, te vermeerderen met btw
Aanvaarding
In overleg
Energielabel
Labelklasse: C
Geldig tot: 8 maart 2028
Leveringen en diensten
Door of vanwege verhuurder wordt de levering van de volgende zaken en diensten verzorgd:
- Gasverbruik (voor zowel algemene ruimten als voor eigen gebruik) inclusief vastrecht
- Elektraverbruik (voor zowel algemene ruimten als voor eigen gebruik) inclusief vastrecht
- Waterverbruik (voor zowel de algemene ruimten als voor eigen gebruik) inclusief vastrecht
- Onderhoudskosten en kosten periodieke controle van de gebouw gebonden technische installaties, waaronder: verwarmingsinstallatie (2 x HR Remeha CV ketels + 3 x pompen + regeltechniek); elektrische installatie; airconditioningsunits; ventilatiekanalen; alarminstallatie; brandmeld- installatie (met ontruimingsfunctie); waterpompinstallatie; slagboominstallatie; intercominstallatie
- Kosten van alarminstallatie (inclusief doorschakelen en opvolging)
- Kosten van brandmeldinstallatie (inclusief doorschakelen en opvolging)
- Onderhoud brandblussers; rookmelders; nooduitjes etc.
- Verzekeringen, belastingen en waterschapslasten
- Verzorging en afvoer afval (o.a. container huur, zuiveringsheffing en reinigingsrechten)
- Tuinonderhoud groenvoorziening en buitenterrein
- Onderhoudskosten terrein en terrein verlichting
- Naamaanduiding gebouw en huurders
- Verlichting algemene ruimten incl. onderhoud en vervanging verlichtingsarmaturen
- Schoonmaakkosten sanitaire en algemene ruimten (incl. ontstopping riolering)
- Glasbewassing en gevelreiniging
- Kosten beheer, waaronder tevens wordt verstaan de voor rekening van huurder komende onderhoudskosten die door
verhuurder worden verzorgd
- Administratiekosten ad. 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten
Jaarlijks worden de bovenstaande posten verrekend op basis van het werkelijk verbruik en de bij huurder in rekening gebrachte voorschotten. De kosten zullen worden verrekend aan de hand van de verhouding van het aantal gehuurde m² vloeroppervlakte ten opzichte van de totale vloeroppervlakte van het pand, tenzij het verbruik door (individuele) meting wordt geregistreerd.
Disclaimer
Deze informatie alsmede de inhoud van eventuele bijlagen is zorgvuldig samengesteld. Desondanks wordt onzerzijds geen aansprakelijkheid aanvaard ten aanzien van onvolledigheid en/of onjuistheid, dan wel de gevolgen daarvan. De vermelde informatie is een uitnodiging om in onderhandeling te treden en mag niet als grondslag voor een overeenkomst worden beschouwd. De kennisgeving van deze informatie alsmede een eventuele huurovereenkomst is onder voorbehoud definitieve goedkeuring opdrachtgever. Opdrachtgever heeft het recht de verhuurprocedure naar eigen goeddunken, zonder kennisgeving, te veranderen en heeft tevens het recht om te allen tijde met één of meer gegadigden te onderhandelen en/of zonder opgaaf van reden zich terug te trekken, welke niet zal leiden tot enige aanspraak en/of vergoeding. Overname, plaatsing op internetsites, verveelvoudiging op welke andere wijze dan ook van deze inhoud is niet toegestaan. Alle maten en oppervlakten zijn indicatief.