In het hoogwaardig afgewerkte kantoorverzamelgebouw aan de Eemsgolaan 1-3 in een parkachtige setting is een turn-key kantoorruimte ter grootte van circa 474 m² gelegen op de derde verdieping beschikbaar voor de verhuur. De entree van het gebouw is onlangs in het geheel gemoderniseerd, waarbij een lunchfaciliteit met lounge- en werkruimte is gecreëerd. Tevens beschikt het gebouw over energielabel A!
Object
Eemsgolaan 1-3 te (9727 DW) Groningen
Soort
Kantoorruimte
Locatie
Gelegen op het kantorenpark Kranenburg direct grenzend aan de afrit Hoogkerk van de A7 en op 5 tot 10 minuten fietsafstand van het centrum van Groningen.
Het gebouw ligt op een van de beste zichtlocaties van Groningen langs de rijksweg A7 westzijde, waar dagelijks meer dan 80.000 auto’s langskomen. Op het kantorenpark hebben vele gerenommeerde bedrijven zich gevestigd zoals onder andere RDW, Atos, Deloitte, Sweco, VCD, Yacht en Brunel.
Parkeren
De parkeernorm bedraagt 1:45 waarbij 10 parkeerplaatsen voor de verhuur beschikbaar zijn. Parkeren is mogelijk op eigen terrein. Dit terrein wordt afgesloten met een slagboom met intercomverbinding. Indien extra parkeergelegenheid gewenst is, is dit mogelijk in de nabije omgeving.
Bereikbaarheid
Auto:
De bereikbaarheid per eigen vervoer is uitstekend. Het kantorenpark Kranenburg is direct bereikbaar via de afrit Hoogkerk vanaf de A7 (Leeuwarden - Groningen). Het centrum van Groningen is binnen 5 tot 10 fietsminuten te bereiken.
Openbaar vervoer:
Ook per openbaar vervoer is het gebouw goed te bereiken. Op loopafstand van het gebouw zijn zowel het Transferium en een bushalte gelegen. De reisafstand bedraagt 15 minuten van en naar het Station Groningen en heeft een verbinding om de 7 minuten.
Het gebouw
Het betreft een hoogwaardig kantoorgebouw, gebouwd in 2002, met kantoorunits vanaf 358 m² tot 2.197 m² v.v.o. per verdieping. Het totale gebouw omvat circa 9.762 m² v.v.o. en beschikt over 220 parkeerplekken rondom het gebouw. Het gebouw is duurzaam ontworpen en gebouwd en beschikt daarmee over een energielabel A.
Oppervlakte
De totale beschikbare verhuurbare vloeroppervlakte inclusief aandeel gemeenschappelijke ruimte bedraagt circa 474 m² v.v.o.
Opleveringsniveau
De kantoorruimte wordt opgeleverd, onder andere voorzien van de navolgende voorzieningen:
- hoogwaardige entreehal met onlangs gerealiseerde koffiebar plus een ontmoetings-, drink- en eetgelegenheid;
- akoestische systeemplafonds;
- ingebouwde T5 verlichtingsarmaturen met bewegingsdetectie en daglichtafhankelijke regeling;
- kabelgoten voorzien van data- en elektrabekabeling;
- 2 personenliften;
- binnen zonwering (luxaflex);
- luchtbehandeling;
- topkoeling;
- gebouw beheer systeem;
- toegangssysteem met intercom.
Aanvaarding
Per 1 mei 2020
Energielabel
Het object beschikt over energielabel A.
Huurvoorwaarden
Huurovereenkomst conform ROZ model 2015
Huurperiode: 5 jaar
Verlenging: telkens met 5 jaar
Opzegtermijn: in overleg
Huurbetaling: per kalenderkwartaal bij vooruitbetaling, door middel van automatische incasso
Huurprijs indexering: jaarlijks, voor het eerst één jaar na huuringangsdatum op basis van het CPI alle huishoudens (2015=100)
Zekerheidsstelling: bankgarantie/waarborgsom ter grootte van drie maanden huur, inclusief servicekosten en de B.T.W.
Huurprijs
€ 125,- per m² per jaar exclusief BTW
Parkeerplaats
€ 400,- per parkeerplaats per jaar te vermeerderen met de B.T.W.
Servicekosten
€ 35,00 per m² per jaar te vermeerderen met de B.T.W.
Leveringen en diensten
Als door of vanwege verhuurder te verzorgen bijkomende leveringen en diensten worden o.a. geleverd voor zover van toepassing:
- gasverbruik, inclusief vastrecht;
- elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties en de verlichting van de gemeenschappelijke ruimten;
- waterverbruik inclusief vastrecht;
- onderhoud en periodieke controle van algemene gebouw installaties en systemen o.a.: verwarmingsinstallatie(s), liftinstallatie alsmede telefoon in de liften, luchtbehandelinginstallatie(s), hydrofoor, brandmelderinstallatie, brandslanghaspels, storingsmelderinstallatie, verlichting in de algemene ruimten, noodverlichting, slagboominstallatie, intercominstallatie, algemene automatische toegangsdeuren, bliksembeveiligingsinstallatie;
- schoonmaakkosten van de buitenbeglazing alsmede de schoonmaakkosten van de beglazing van de algemene ruimten binnenzijde;
- controle/schoonmaken dakbedekking;
- controle stalen lamellen zonwering;
- controle en inspectie gevelkozijnen/draaiende delen;
- tuin en terreinonderhoud;
- gladheidsbestrijding;
- administratiekosten ad 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten.
- diversen.
Verhuurder behoudt zich het recht voor, genoemde leveringen en diensten en speciale voorzieningen uit te breiden of in te krimpen en het door huurder te betalen aandeel in de kosten dienovereenkomstig te wijzigen.